Opis szkolenia:
Delegowanie i rozliczanie to jedna z podstawowych kompetencji menedżerskich. Pozwala na płynność wykonywanych działań w odpowiednim tempie. Z drugiej strony daje pracownikowi jasność czego się od niego oczekuje i regularną informację zwrotną – co jest oceniane jako jeden z głównych czynników motywacyjnych dla pracownika. Podczas tego szkolenia uczestnik zrozumie role talentów przy dobieraniu zadań do pracownika. Przećwiczy udzielanie jasnej i konkretnej informacji zwrotnej. Nauczy się budować asertywne komunikaty i nie będzie bał się przeprowadzać trudnych rozmów z pracownikiem
Cele szkolenia
- rola talentów w dobieraniu zadań
- identyfikacja listy zadań do wykonania
- skuteczne przekazywanie poleceń
- monitoring wykonanych działań
- weryfikacja wykonania działania
- udzielanie skutecznej informacji zwrotnej
- asertywność w komunikacji z pracownikiem
- trudne rozmowy (rozmowa korygująca, upominająca, zwolnienie)
Korzyści dla uczestnika
- znajomość talentów i odpowiedniego zakresu zadań do pracownika
- szybkie i skuteczne dzielenie codziennych obowiązków
- umiejętność skutecznej komunikacji w obszarze delegowania zadań
- udzielanie asertywnej negatywnej informacji zwrotnej
- zrozumienie i umiejętność udzielania pozytywnej informacji zwrotnej
- oswojenie się i praktyczne przećwiczenie prowadzenia trudnych rozmów
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
- 1. Rola talentów Gallupa
-
Wprowadzenie do teorii talentów.
Czym są, jak z nimi pracować, jak je identyfikować
W jaki sposób dopasować zadanie do określonej osoby
Jakie talenty są ważne dla menedżera a jakie dla lidera - 2. Delegowanie
-
Co to znaczy, że deleguję zadania. Które z zadań należy oddelegować
Sposoby komunikacji podczas delegowania zadań
Jak delegowanie powinien rozumieć pracownik - 3. Monitoring
-
Kontrola realizacji zadania
Czym menedżer powinien się zająć kiedy deleguje zadania
Jak planować dzień pracy - 4. Rozliczanie
-
Rola informacji zwrotnej w procesie rozwoju pracownika
Sposoby na udzielanie informacji zwrotnej i dlaczego nie działają
Metoda FUKO
Warsztat udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej - 5. Asertywność w procesie udzielania informacji zwrotnej
-
Obawy w udzielaniu informacji zwrotnej
Opór pracownika
Jaka jest rola asertywności w procesie udzielania informacji zwrotnej
Komunikat „Ja” - 6. Trudne rozmowy z pracownikiem
-
Co wywołuje konieczność trudnej rozmowy z pracownikiem
Narzędzia komunikacyjne do przekazywania trudnych informacji
Praca z trudną postawą pracownika podczas rozmowy
Istota komfortu psychicznej menedżera przed, w trakcie i po trudnej rozmowie
Skuteczne zapobieganie podobnym sytuacją w zespole - 7. Podsumowanie wiedzy
Agencja Innowacji prowadzi szkolenia w trybie komercyjnym oraz poprzez Bazę Usług Rozwojowych z oparcie o dotację z Unii Europejskiej. Dotacja na szkoleni może wynosić do 90%. Skontaktuj się z nami i zapytaj o aktualną ofertę.