Opis szkolenia:
Sprzedaż to nieodzowny element dużej części organizacji, aby ją dobrze zaplanować potrzebujemy indywidualnego podejścia i zaangażowania. Dzisiaj klient kupuje inaczej, niż jeszcze kilkanaście lat temu. Współczesny klient potrzebuje odpowiedniego podejścia, komunikatu, kompleksowości. Zdecydowanie częściej wyraża swoje zdanie w Internecie i bardziej niż cenę, ceni profesjonalną obsługę. Aby odpowiedzieć na jego potrzeby należy być elastycznym i aktywnie poszukiwać rozwiązań, których oczekuje. Słuchać jego potrzeb i na nie odpowiadać. Dzisiaj potrzeba czegoś więcej, niż dobrej oferty.
Cele szkolenia
- Zrozumienie procesu sprzedaży. Czym dzisiaj sprzedaż jest, a czym już nie jest
- Jak budować postawę, która tworzy indywidualne podejście do klienta
- Zrozumienie typologii klienta i odpowiednie budowanie komunikatów
- Badanie potrzeb klienta i odpowiednia prezentacja oferty
- Narzędzia do podniesienia skuteczności sprzedaży
- Metody podniesienia wartości koszyka klienta
- Radzenie sobie z trudnościami w obsłudze klienta
- Praktyczna praca nad rozmową sprzedażową
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność budowania odpowiedniego wizerunku sprzedawcy
- Aktywne pozyskiwanie klienta
- Umiejętność przeprowadzenia skutecznej rozmowy sprzedażowej
- Poznanie typologii klienta i dostosowanie się do odpowiednich typów klienta
- Umiejętność budowania długofalowej relacji z klientem
- Radzenie sobie z trudnościami w sprzedaży
- Techniki badania oczekiwań i możliwości klienta
- Skuteczne budowanie koszyka klienta
Metody pracy
Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.
Przykładowy program szkolenia:
- 1. Rola sprzedawcy
-
Co należy do moich obowiązków, jak widzę rolę sprzedawcy
Błędne przekonania na temat sprzedaży
Czego oczekuje ode mnie pracodawca - 2. Targetowanie klienta – komu sprzedaję
-
Praca z Personą – czego może oczekiwać mój potencjalny klient
W jaki sposób wyszukiwać klientów, jak budować bazę klientów
Jak myśli mój klient – typologia klienta - 3. Pierwsze wrażenie – jak je budować
-
Co to pierwsze wrażenie, jak się tworzy
Postawa sprzedawcy
Co wpływa na pozytywny odbiór sprzedawcy - 4. Badanie potrzeb klienta
-
Indywidualne podejście
Rola pytań w procesie badania potrzeb
Rodzaje pytań i jak je zadawać
Parafraza w procesie sprzedaży
Pojęcie „kotwicy” w sprzedaży - 5. Prezentacja oferty
-
Jak zbudować skuteczną ofertę sprzedażową
Prowadzenie prezentacji produktu/usługi
Język korzyści, czyli co zyskuje klient
Dopasowanie komunikatów do określonego klienta
Storytelling w sprzedaży
Weryfikacja zainteresowania klienta, metody domykania sprzedaży - 6. Sprzedaż komplementarna
-
Co to znaczy cross selling i up selling, oraz w jaki sposób wprowadzić do rozmowy sprzedażowej
Budowanie długofalowej relacji z klientem
Co buduje lojalność klienta - 7. Trudności w sprzedaży
-
Jak radzić sobie z obiekcjami klienta
Obrona ceny
Obsługa trudnego klienta
Obsługa posprzedażowa - 8. Praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy poprzez symulowane rozmowy sprzedażowe
Agencja Innowacji prowadzi szkolenia w trybie komercyjnym oraz poprzez Bazę Usług Rozwojowych z oparcie o dotację z Unii Europejskiej. Dotacja na szkoleni może wynosić do 90%. Skontaktuj się z nami i zapytaj o aktualną ofertę.