Site Overlay
agencja innowacji - partnerzy

JUTRO TWOJEJ FIRMY ZACZYNA SIĘ DZIŚ.

Opis szkolenia:

Sprzedaż to nieodzowny element dużej części organizacji, aby ją dobrze zaplanować potrzebujemy indywidualnego podejścia i zaangażowania. Dzisiaj klient kupuje inaczej, niż jeszcze kilkanaście lat temu. Współczesny klient potrzebuje odpowiedniego podejścia, komunikatu, kompleksowości. Zdecydowanie częściej wyraża swoje zdanie w Internecie i bardziej niż cenę, ceni profesjonalną obsługę. Aby odpowiedzieć na jego potrzeby należy być elastycznym i aktywnie poszukiwać rozwiązań, których oczekuje. Słuchać jego potrzeb i na nie odpowiadać. Dzisiaj potrzeba czegoś więcej, niż dobrej oferty.

Cele szkolenia

  1. Zrozumienie procesu sprzedaży. Czym dzisiaj sprzedaż jest, a czym już nie jest
  2. Jak budować postawę, która tworzy indywidualne podejście do klienta
  3. Zrozumienie typologii klienta i odpowiednie budowanie komunikatów
  4. Badanie potrzeb klienta i odpowiednia prezentacja oferty
  5. Narzędzia do podniesienia skuteczności sprzedaży
  6. Metody podniesienia wartości koszyka klienta
  7. Radzenie sobie z trudnościami w obsłudze klienta
  8. Praktyczna praca nad rozmową sprzedażową

Korzyści dla uczestnika

  1. Umiejętność budowania odpowiedniego wizerunku sprzedawcy
  2. Aktywne pozyskiwanie klienta
  3. Umiejętność przeprowadzenia skutecznej rozmowy sprzedażowej
  4. Poznanie typologii klienta i dostosowanie się do odpowiednich typów klienta
  5. Umiejętność budowania długofalowej relacji z klientem
  6. Radzenie sobie z trudnościami w sprzedaży
  7. Techniki badania oczekiwań i możliwości klienta
  8. Skuteczne budowanie koszyka klienta

Metody pracy

Szkolenie jest prowadzone w formie interaktywnej. Wykorzystane zostaną metody pracy warsztatowej takie jak: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, praca indywidualna, case study, mini-wykład, odgrywanie ról, gry symulacyjne.

Przykładowy program szkolenia:

1. Rola sprzedawcy
Co należy do moich obowiązków, jak widzę rolę sprzedawcy
Błędne przekonania na temat sprzedaży
Czego oczekuje ode mnie pracodawca
2. Targetowanie klienta – komu sprzedaję
Praca z Personą – czego może oczekiwać mój potencjalny klient
W jaki sposób wyszukiwać klientów, jak budować bazę klientów
Jak myśli mój klient – typologia klienta
3. Pierwsze wrażenie – jak je budować
Co to pierwsze wrażenie, jak się tworzy
Postawa sprzedawcy
Co wpływa na pozytywny odbiór sprzedawcy
4. Badanie potrzeb klienta
Indywidualne podejście
Rola pytań w procesie badania potrzeb
Rodzaje pytań i jak je zadawać
Parafraza w procesie sprzedaży
Pojęcie „kotwicy” w sprzedaży
5. Prezentacja oferty
Jak zbudować skuteczną ofertę sprzedażową
Prowadzenie prezentacji produktu/usługi
Język korzyści, czyli co zyskuje klient
Dopasowanie komunikatów do określonego klienta
Storytelling w sprzedaży
Weryfikacja zainteresowania klienta, metody domykania sprzedaży
6. Sprzedaż komplementarna
Co to znaczy cross selling i up selling, oraz w jaki sposób wprowadzić do rozmowy sprzedażowej
Budowanie długofalowej relacji z klientem
Co buduje lojalność klienta
7. Trudności w sprzedaży
Jak radzić sobie z obiekcjami klienta
Obrona ceny
Obsługa trudnego klienta
Obsługa posprzedażowa
8. Praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy poprzez symulowane rozmowy sprzedażowe
 

Agencja Innowacji prowadzi szkolenia w trybie komercyjnym oraz poprzez Bazę Usług Rozwojowych z oparcie o dotację z Unii Europejskiej. Dotacja na szkoleni może wynosić do 90%. Skontaktuj się z nami i zapytaj o aktualną ofertę.